Педагогикадағы өзін-өзі дамытудың ролі
Педагогикада өзін-өзі дамытудың ролі маңызды әрі қажет. Өйткені, бұл педагогқа өмірдің әр саласындағы білімдерін жетілдіруге мүмкіндік береді, ал ол, өз кезегінде, әрине, оқушылардан көрініс табады.
Педагогиканың өзі рухани және шығармашылық дамыту мақсатымен тәрбие беру процесі, яғни, педагогика адамға өмірге, өзіне риза болуға, сондай-ақ, қоғам мен табиғат арасындағы өзара байланысты табуға көметеседі.
Педагогикадағы өзін-өзі дамытуды дамуға ықпал ететін жеке бір фактор ретіндегі қарастыруға болмайды. Өйткені, педагогикадағы өзін-өзі дамыту – педагогтың кәсіби қызметіне ғана емес, оның жеке өміріне де, ішкі сезімдеріне де әсер ететін осындай факторлардың жиынтығы.
Педагогикадағы өзін-өзі дамыту оқушылардың жан-жақты дамуы үшін де маңызды, өйткені оқушылардың бойындағы қажетті білімнің бәрін педагог қалыптастырады. Педагог өз оқушыларының бойында сұлулық сезімін дамытуы, қоғамда жүріп-тұру ережелеріне үйретуі, қабілеттерін жүзеге асыруға көмектесуі тиіс, ал өз-өзіне және өз күшіне деген сенім оқушыларды күн сайын қабылдауы тиіс саналы да салмақты шешімдерді қабылдауға итермелей алады.
Педагогикадағы өзін-өзі жетілдіру лайықты білім деңгейімен тікелей байланысты, өйткені оқушының өзін-өзі дамытумен айналысуына көмектесу үшін, онымен терең де сенімді қатынас орната білуі тиіс, онсыз қиын болады.
Педагогикадағы өзін-өзі дамыту педагог үшін де, оқушы үшін де қажет. Өзін-өзі дамыту әр жеке тұлға үшін қажет, өйткені ол өзін көбірек танып-білуге көмектеседі. Өзін-өзі дамыту көмегімен өмірдің барлық дерлік салаларын ретке келтіруге болады.
Ол –өмірдің қаржы саласы, айналасындағы адамдармен оңай қатынас орнату, тыңдай білу, оқу, үйрену, өзіне керек нәтижеге жеткізетін шешімдерді өз бетімен қабылдай алу. Педагог оқушыларының бойында осы қабілеттерді қалыптастыра алуы үшін және қалыптастыруға ниетті болуы үшін үнемі өзін-өзі дамытумен айналысуы тиіс.
Өзін-өзі дамыту үшін адамға өз бойындағы білімдері мен машықтарын өзге адамға бере алатын, сол арқылы оған өмірдегі орнын тауып, қалыпты қарым-қатынас жасауға және айналасындағы оқиғаларды адекват қабылдай алуға көмектесетін мұғалім және ұстаз керек. Ал оқушылар, балалар ненің дұрыс, ненің бұрыс екенін өз бетімен анықтап, біле алмайды.